субота, 21 листопада 2015 р.

Як розвивати пам’ять і уяву

Усе, що хочеш пам’ятати, −  уявляй, а не запам’ятовуй!
        Розвинути пам’ять, увагу можливо за умови щоденних 15-хвилинних тренувань. Кожен тиждень перевіряй обсяг уваги за допомогою такої вправи:
·  Подивись на будь-яку незнайому картинку протягом 5 секунд. Закривши її, перелічи предмети, деталі, зображені на ній. Запам’ятав 5 деталей  − погано, 7 – добре, 10 – відмінно.
Ці вправи допоможуть тобі досягти мети – швидко читати, запам’ятовувати значний обсяг інформації!
·           За одну хвилину назви якомога більше іменників, пов’язаних з вивченим твором. (Планета, принц, троянда, мандрівка, астероїд, пілот, лис, пустеля, змія тощо А.Сент-Екзюпері).
·           «Вчись говорити без пауз». (Вправа розвиває фантазію. Неважливо, якщо в розповіді  буде порушено логіку подій. Головне -  не зупинятися протягом 3-5 хвилин. Предметом для фантазування може бути будь-що: квітка, стіл, сніжинка, крапля, олівець, будь-який предмет з твору, що вивчається).
·           «Метод парадоксальних перетворень». До слів додай найпарадоксальніші означення. Наприклад: рибка суха, книга їстівна, вечірній світанок.
·           «Лабіринти читання».  Віднови текст ( прозовий,  поетичний).
·           «Смугасте читання». Поділи сторінку книги навпіл, закривши одну половину листком паперу. Читаючи відкриту частину, здогадуйся, що написано на закритій. Перевір себе.
·           Протягом хвилини підбери  і запиши  слова, що (варіанти на вибір):
-            починаються на одну літеру;
-            починаються з одного префікса;
-            мають однаковий суфікс;
-            закінчуються на однакові склади.
·           «Знайди спільне». Будь-які слова, навіть далекі за змістом, можна пов’язати спільним словом. Наприклад, кит і небо (блакитний). Горішок і характер (міцний). Хліб і білизна (?). Людина і паркан (?).
·           «Буриме». Ця літературна гра виникла у 17 ст. у Франції. Напиши вірш на запропоновані рими: діти – мити;  ягідний – лагідний; ліс – віз.
·           «Яскраві образи».  Поясни значення єсенінських образів, уяви картини, які малює поет:
«Отражаясь, березы ломались в пруду».  «Туда, где льется по равнинам // Березовое молоко…». «Там, где капустные грядки красной водой поливает восход…».
ЗАПАМ’ЯТАЙ!

     Легко пригадати тільки те, що уявив. Не думай словами – думай образами.  Не заучуй матеріал,  а уявляй щось цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар