Підручник: Ковбасенко Ю.І. Світова література: Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – К.: Грамота, 2012. – 336 с.
Глибинні зрушення в поезії початку ХХ ст. Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст.
Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). Життєвий і творчий шлях письменника. Рільке і Україна, українські мотиви в його творчості (скласти план-конспект с.118-122).
Читати «Орфей, Евридіка, Гермес», «Ось дерево звелось...». Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій в поезії австрійського поета Р.М.Рільке. Вираження традиції відчуження людини в дегуманізованому світі. Ностальгія за втраченою єдністю людини зі світом (опрацювати с.122-127, матеріали сайту https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/11-klass/rajner-maria-rilke).
ҐІЙÓМ АПОЛЛІНÉР (1880–1918). Життєвий і творчий шлях письменника. Еволюція французького поета Ґійома Аполлінера від неоромантизму до кубофутуризму. Реакція на символізм, звернення до реального, предметно-чуттєвого і його вираження «прямим словом». Зміна позиції щодо життя, ствердження активно-творчого ставлення до нього (опрацювати с.128-132, матеріали сайту https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/11-klass/gijom-apolliner).
Читати та аналізувати «Лорелея», «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй» (с.132-139).
Вивчити напам’ять одну з поезій Рільке або Аполлінера.
«Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії (символізм, акмеїзм, футуризм). Поети поза літературними угрупованнями. Трагічні долі митців «срібної доби» (скласти тези с.158-177).
Олексáндр БЛОК (1880–1921). Життєвий і творчий шлях письменника. О.Блок – найвидатніший поет російського символізму (опрацювати с.178-193, або матеріали сайту https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/11-klass/aleksandr-blok).
Виразно читати вірші «Весно, весно, без меж і без краю...», «Скіфи».
Вивчити напам’ять «Незнайома».
Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Акмеїзм, його естетичні засади і поетика у її творчості. Анна Ахматова і Україна (опрацювати с.194-201, матеріали сайту https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/11-klass/anna-ahmatova).
Читати «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную», «Реквієм».
Пізня поезія Ахматової («Реквієм»). Аналізувати твір (с.201-206).
Борúс ПАСТЕРНÁК (1890–1960). Життєвий і творчий шлях письменника. Пастернак і російський футуризм, неоднозначність стосунків поета з футуризмом. Еволюція поезії Пастернака (опрацювати с.218-227, матеріали сайту https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/11-klass/boris-pasternak).
Читати та аналізувати «Визначення поезії», «По стіні збігали стрілки...», «Зимова ніч».
Вивчити напам’ять одну з поезій Ахматової, або Пастернака, або В.Маяковського, або С.Єсеніна, або іншого поета «срібної доби».
Вчитель – Байжанова Н.А.
Немає коментарів:
Дописати коментар