субота, 21 листопада 2015 р.

Байки про Генріха Гейне

Великий німецький поет Генріх Гейне дружив і часто зустрічався з поетом Моріцем Гартманом, який мав великий успіх у жінок і любив розповідати  йому про свої інтимні пригоди.
   Одного разу, в розмові про жінок, Гейне повідомив Моріцу:
        - А мене сьогодні вранці відвідала одна прекрасна дама, дорогий Гартман. причому
це, мабуть, єдина невідома вам дама.
- О, боже, Генріх, я згораю від нетерпіння дізнатися, хто ж ця пані?
       - Милий мій Моріц, - сказав з лукавою усмішкою Гейне, - це була МУЗА.
 
*****
Одного разу Генріх Гейне зустрівся зі своїм однокашником, який дуже недолюблював євреїв і при кожному зручному випадку допускав антисемітські жарти.
Знаючи, що Гейне єврей, однокашник, розповідаючи про свою подорож на Гаїті, зауважив:
       - Знаєш, Генріх, що мене найбільше здивувало, коли я приїхав на Гаїті?
       - Що ж тебе так здивувало? - Поцікавився поет.
       - А здивувало мене те, що я там не зустрів жодного єврея і жодного осла.
Гейне насмішкувато подивився на мандрівника і сказав:
       - Хіба? А що б ти розповів своїм однодумцям, якби ми опинилися
на Гаїті з тобою удвох?
*****
Будучи вже в похилому віці, Генріх Гейне продиктував нотаріусові свій заповіт: «Все своє майно і всі гонорари за майбутні видання моїх творів залишаю своїй дружині за умови, що вона знову вийде заміж».
- Але навіщо ви ставите таку умову? - Запитав здивований нотаріус.
- Я хочу, щоб хоч одна людина на землі завжди згадувала мене з великою вдячністю, - відповів поет.



*****
У Генріха Гейне якось запитали: хто кращий піаніст - Тальберг або Ліст?
Поет відразу ж відповів:
- Шопен!
*****
На зустрічі поетів зайшла мова про геніальність в поезії. Один з присутніх на зустрічі поетів запитав у Генріха Гейне:
- Як ви вважаєте, геніальність - це хвороба?
- Безумовно! Але, на жаль, це дуже рідкісна хвороба і, на жаль, абсолютно не заразна.

*****
Одного разу Генріх Гейне прогулювався в парку, недалеко від свого будинку. на вузькій
доріжці, де мігла пройти лише одна людина, великий поет зустрів ортодоксального
критика, який постійно критикував його вірші. В момент зустрічі одіозний критик грубо заявив:
- Я ніколи не поступаюся дорогу бездарним і дурним людям!
- А я навпаки, - відповів Гейне і, посміхаючись, зробив крок убік.
                                                        
*****
Як відомо, Генріх Гейне був атеїстом. Під час хвороби поета його відвідав приятель, який, будучи релігійною людиною, довго умовляв Гейне повернутися в лоно церкви і заслужити прощення у Бога.
- Бог і так мене простить, адже це його ремесло, - відповів поет.
*****
Зустрівши у парку двох приятелів, які сварились, Генріх Гейне сказав їм:
- З двох що сваряться винен завжди той, хто розумніший.
І обидва приятелі тут же помирилися.


*****
Під час званого обіду один з гостей проковтнув рибну кісточку і страшенно злякався. Поруч з цим гостем сидів Генріх Гейне. Поет вирішив заспокоїти гостя і авторитетно йому сказав:
- Не хвилюйтеся! Це не страшно, так як за 2-3 години ваш організм все перетравить.
Потім Гейне подумав і додав:
- Все, крім неприємностей.
*****
У Генріха Гейне була одна дуже недалека і настирлива шанувальниця, яка
часто йому докучала, нав'язуючи своє товариство, свої захоплення і закоханість.
Дорікаючи поета в тому, що він не поділяє її почуттів, вона сказала:
- Я віддала вам мої думки, душу і серце.
- Я це розумію, - з посмішкою жалю відповів Гейне, - але від маленьких
подарунків незручно було відмовлятися.
                                                                   *****
На дверях свого дачного будинку Гейне повісив підкову, яка нібито приносить щастя. На цю підкову звернув увагу його гість і запитав поета:
- Невже ви вірите, що ця підкова приносить щастя?
- Ні, - відповів Гейне, - звичайно, я не вірю, але думаю, що вона приносить щастя
навіть тим, хто в це не вірить.
*****
На зустрічі Генріха Гейне з друзями обговорювали діяльність дуже плодовитого
журналіста N, який постійно публікував свої статті по будь-яким питанням у багатьох журналах і газетах. Гейне, беручи участь у дискусії, сказав:
       - У цього журналіста матеріал ніколи не вичерпається, так як він пише тільки про такі речі, в яких нічого не тямить.


*****
Дружина Генріха Гейне була подругою дуже красивої молодої жінки. А чоловік
цієї красуні був близьким другом Гейне. Одного разу Гейне зайшов провідати свого друга і, побачивши його красиву дружину, вирішив зробити їй комплімент:
- Ви сьогодні дуже добре виглядаєте і викликаєте моє захоплення!
Красуня була вдоволена увагою знаменитого поета і вигукнула:
- Милий Генріх, спасибі за ваші добрі слова і почуття, але я ніколи не чула від вашої дружини і моєї подруги, щоб ви їй говорили що-небудь подібне.
          - Я винен, - відповів Гейне, так як, на жаль, схожий з багатьма чоловіками, які рідко обдаровують своїх дружин компліментами, але дуже стараються сподобатися красивим дружинам своїх друзів.
*****
В останні дні життя Генріха Гейне прийшов відвідати його друг і побачив, як дві доглядальниці перекладали хворого поета на іншу постіль
- Як справи, дорогий Генріх? - Запитав за участю його друг.

- Непогано, - прошепотів ледве живий поет, - як бачиш, жінки все ще носять мене на руках.

Немає коментарів:

Дописати коментар