Тести за творчістю Р.М.Рільке, Г.Аполлінера, Ф.Г Лорки

ПЕРЕВІР СЕБЕ

Тести за творчістю Р.М.Рільке, Г.Аполлінера, Ф.Г Лорки

І. Закритого типу (8 х 0,5 = 4 б.) Обери правильну відповідь
  1. Модернізм - це:
а) назва сукупності літературних напрямків та течій XVIII ст.;
б) назва напрямку в літературі XIX ст.;
в) назва сукупності літературних напрямків та течій XX ст. в літературі;
г) ідеологічне явище межі ХІХ-ХХ ст.
  1. Орфей для Рільке був символом:
а) високої поезії;
б) мрій, розбитих втраченим коханням;
в) чарівної людини;
г) втрачених надій.
  1. Міф, покладений в основу вірша Рільке «Орфей, Еврідіка, Гермес»:
а) про те, як з’явився син бога та музи;
б) про те, як великий співець познайомився з вродливою дівчиною;
в) про те, як Орфей спробував повернути свою дружину з царства мертвих;
г) про те, як загинув Орфей.
  1. Історією про Еврідіку та Орфея Рільке стверджує, що людина:
а) побратим усіх речей і водночас частина світу;
б) володар світу;
в) гвинтик всесвіту, його неважлива деталь;
г) частина Бога.
  1. Вірш, у якому Гійом Аполлінер застерігає людство від небезпеки війни:
а) «Міст Мірабо»;
б) «Молочна Путь, грайлива сестро...»;
в) «Зарізана голубка й водограй»;
г) «Лорелея».
  1. Поетична форма, у якій створено вірш Гійома Аполлінера «Зарізана голубка й водограй»:
а) акровірш; в) сонет;
б) каліграма; г) катрен.
  1. Течія живопису початку XX століття, що вплинула на художню свідомість Гійома Аполлінера:
а) імпресіонізм; в) сюрреалізм;
б) кубізм; г) символізм.
  1. Автор поезій «Балада про чорну тугу», «Гітара», «Касида про сон під зорями»:
а) Гійом Аполлінер; в) Ф.Г.Лорка;
б) P.M. Рільке; г) Ф. Кафка.

ІІ. На відповідність (2x1=26) Установи відповідність
1. Між авторами та назвами творів:
  1. Гійом Аполлінер,
  2. Ф.Г.Лорка;
  3. Р.М.Рільке.


а) «Міст Мірабо»;
б) «Лорелея»;
в) «Ось дерево звелось...»;
г) «Гітара»;
д) «Балада про чорну тугу».
  1. Між засадами, на яких ґрунтується реалістичний текст та модерністський:
  1. реалістичний текст;
  2. модерністський текст.
а) зображення героїв максимально наближене до дійсності;
б) предмет зображення не особистість, а її почуття, психологія її вчинків;
в) використання внутрішніх монологів та ліричних відступів;
г) використання різноманітних асоціацій, алюзій, ремінісценцій.
  1. На послідовність (3x1 = 36.) Установи послідовність
  1. Сюжетної лінії вірша Рільке «Орфей, Еврідіка, Гермес»:
а) опис Еврідіки, охопленої смертю;
б) шлях Орфея, Еврідіки, Гермеса з Аїду;
в) повернення Еврідіки до Аїду;
г) опис Аїду.
  1. Виходу з Аїду героїв вірша Рільке «Орфей, Еврідіка, Гермес»:
а) Еврідіка;
б) Орфей;
в) Гермес.
  1. Появи у світ поетичних збірок Гійома Аполлінера:
а) «Алкоголі. Вірші 1898 - 1913 pp.»;
б) «Звіролов, або Почет Орфея»;
в) «Каліграми. Вірші миру і війни».
  1. Ситуативні (1x3 = 36.) Знайди вихід із запропонованої ситуації
1. Обговорюючи історію про Орфея, Еврідіку й Гермеса, учень звернув увагу на строфу, яку автор двічі повторює:
...довгий саван заважає йти, невпевнена, і ніжна, і терпляча.
Визначення ролі цієї строфи у творі викликало суперечки. Допоможіть учням визначитися в цьому питанні:
а) ця строфа - пересторога; вона демонструє незбутність бажань Орфея, тому що героїня вже на початку вірша «...посмертям наповнена по вінця»;
б) ця строфа підкреслює думку, що й після загибелі героїня залишилась жінкою, яка, повертаючись до Аїду, мріє повернутися в життя;
в) вона символізує поєднання жіночості реальної жінки та безсмертя; Еврідіка після загибелі стала частиною гармонії всесвіту, яку навіть велике кохання не в змозі зруйнувати;
г) ці рядки символізують, що смерть заважає їй залишатись жінкою людиною.



Тести за творчістю О.Блока, А. Ахматової, Б.Пастернака

I. Закритого типу (8 x 0,5 = 4 б.) Обери правильну відповідь
  1. Футуризм представляли такі поети:
а) О.Блок, Д.Мережковський, К.Бальмонт;
в) І.Сєвєрянін, В.Хлєбніков, В.Маяковський;
б) М.Гумільов, А.Ахматова, О.Мандельштам;
г) А.Ахматова, О.Блок, К.Бальмонт.
  1. Незнайома – героїня поезії
а) М.Цвєтаєвої;
в) О.Блока;
б) А.Ахматової;
г) Б.Пастернака.
  1. Образ Прекрасної Дами був для О.Блока символом:
а) Росії;
в) Вічної Жіночості та Світової Душі;
б) революції;
г) краси.
  1. «Цей лютий! Час для сліз і віршів…», «Зимова ніч», «У всьому хочу я дійти самої суті…» написав:
а) О.Блок;
в) Б.Пастернак;
б) А.Ахматова;
г) В.Маяковський.
  1. У поемі Ахматової «Реквієм» йдеться про:
а) сталінські репресії 30-х років, жертвою яких став син поетеси;
в) більшовицький терор 20-х років, під час якого було розстріляно чоловіка   А.Ахматової М.Гумільова;
б) страшні наслідки Другої світової війни;
г) наслідки  техногенних  катастроф.
6. Поет, що   став  лауреатом  Нобелівської  премії:
а) О.Блок;
в) В. Маяковський;
б) Б.Пастернак;
г) А. Ахматова.
7.Назва  модерністського  періоду  розвитку  російської  поезії  кінця ХІХ – початку ХХ ст.:
а) «золота  доба»;
в) «бронзова  доба»;
б) «срібна  доба»;
г) «залізна  доба».
8. Першою  збіркою А.Ахматової, що  поставила її  ім’я  в один  ряд  з  найвідомішими  поетами «срібного  віку», була  книга:
а) «Вервиця» («Чотки»);
в) «Біла  зграя»;
б) «Вечір»;
г) «Реквієм».

ІІ. Відкритого  типу (4 х 1 = 4 б.)   Допиши правильну відповідь
  1. Автор поеми «Реквієм»  ________________________________________________
  2. В. Маяковський – лідер російського   _____________________________________
  3. За жанром „Реквієм” –  _________________________________________________
  4. Автор  вірша «Зимова  ніч» –   ___________________________________________

ІІІ. На відповідність (4 х 1 = 4 б.) Установи відповідність
  1. Між основними естетичними засадами, на яких ґрунтується кожне із зазначених літературних явищ:
  1. поети вважали, що символ може передати   внутрішню сутність кожного явища. Символ містить «відгук інших світів»;
  2. прихильники гасла «мистецтво заради мистецтва». Поети виявляли пасивне, споглядальне ставлення до дійсності, індивідуалізм і містицизм;
  3. представникам цієї течії властиві крайній індивідуалізм, обожнення свого «я». Вони активно займалися створенням нових слів, які повинні були відображати сутність часу.
  1. футуризм;

  1. акмеїзм;

в)  символізм.

  1. Між характерними рисами та літературними явищами «срібного століття»:
  1. символізм;

  1. акмеїзм;

  1. футуризм;

  1. імажинізм.
  1. спрямованість «вгору», від «реального до реальнішого»;
  2. спрямованість назад, до культурних першоджерел;
  3. спрямованість вперед, до формування нового мистецтва;
  4. спрямованість до патріархальних естетичних та етичних норм.

  1. Між поетами та різними літературними напрямками:
  1. символізм;
  2. акмеїзм;
  3. футуризм;
  4. імажинізм.
  1. Гумільов;
  2. Блок;
  3. Єсенін;
  4. Маяковський.

  1. Між назвами поетичних творів О.Блока та цитатами:
  1. «Чудною близькістю закований,
За темну я дивлюсь вуаль –
І бачу берег зачарований
І Чарами пойняту даль»;
  1. «Ось, розвіявши в вітрі шаленім
Коси-змії, ти мчиш, ніби птах,
З нерозгаданим божим іменням
На затиснутих зимних устах»
  1. «Не знаю, мила, де своїй гордині
Ти в цьому світі захисток знайшла…
Я міцно сплю, і сниться плащ твій синій,
В якому ти у вогку ніч пішла…»
  1. «Весно, весно без меж і без краю…»;
  2. «Незнайома»;
  3. «Про доблесті, про подвиги, про славу…»

2 коментарі: