Тестові завдання за романом Ясунарі Кавабати « Тисяча журавлів»

І. Закритого типу ( 10×0,5=5 балів) Обери правильну відповідь
1. Письменник Ясунарі Кавабата притримувався ідеї мистецтва для мистецтва і перебував під впливом європейських течій:
а) символізму;
в) експресіонізму;  
б) імпресіонізму;
г) екзистенціалізму.
2. По закінченні Токійського університету в 1924 році Ясунарі Кавабата узяв участь у створенні журналу « Бунгей дзідай» («Сучасна література»), з яким у Японії пов'язують початок нового літературного напряму:
а) неокласицизму;
в) неосенсуалізму;  
б) неоромантизму;
г) неореалізму.
3. Ясунарі Кавабата порівнював свій стиль письма з традиційною японською формою поезії:
а) хайку;
в) сінтайсі.
б) танка;

4. У 1968 році Ясунарі Кавабата першим із японських письменників отримав Нобелівську премію з літератури. Нобелівський комітет відзначив три повісті:
а) «Країна снігів»;
в) «Тисяча журавлів»;
б) «Сплячі красуні»;
г) «Стара столиця».
5. У своїх творах Ясунарі Кавабата порушує проблеми:
а) моралі і краси;
б) суспільства XX століття і бездуховності в ньому;
в) духовних традицій світової літератури і цінностей японського народу;
г) духовного стану сучасного японця.
6. Естетичні принципи японського мистецтва, використані Ясунарі Кавабатою в повісті
«Тисяча журавлів»:
а) «яскрава краса» - міябі;
в)  натяк (йодзю), що викликає «надпочуття»;
б) «сумна принадність речей»;
г) «приглушена краса» - вабі.
7. Композиційна побудова повісті «Тисяча журавлів» пов’язана з японською традицією:
а) ікебана – мистецтва композиції з квітів;
в)  харакірі – самурайського обряду;
б) тядо – мистецтва чайної церемонії;
г) кабукі – театрального мистецтва.
8. Існує чотири правила чайної церемонії: гармонія, чистота, спокій, а також:
а) чемність;
в) скромність;
б) мовчазність;
г) байдужість.
9. Небезпека духовного знецінення давньої традиції чайної церемонії у повісті йде від такої героїні , як:
а) Тікако Курімото;
в) пані Оота;
б) Юкіко Інамурі;
г) Фуміко.
10. Кікудзі, головний герой повісті, відчуває, що звільнився від «гидкої чорної плями, що застила йому світ», завдяки:
а) Тікако Курімото;
в) пані Оота;
б) Юкіко Інамурі;
г) Фуміко.

ІІ. На відповідність (3×1= 3 бали) Установи відповідність
11. Між основними жіночими образами повісті та часом в уявленні головного героя Кікудзі:
1) пані Оота;
а) минуле;
2) Фуміко;
б) теперішнє;
3) Юкіко.
в) майбутнє.
12. Між проявами краси, всебічно показаної у творі, та її уособленням в жіночих образах повісті:
1) чуттєва, земна краса;
а) Юкіко;
2) прихована, внутрішня краса;    
б) Фуміко;
3) вишукана, вічна краса.
в) пані Оота.
13. Між символікою речей, природи та самими речами, природними явищами:
1) журавлі;            
а) думка;
2) чашка сіно;        
б) шлях до нового;
3) блискавка;         
в) мрія про щастя;
4) дощ;
г) щастя;
5) зірка.
д) культурна пам'ять нації, її справжні духовні ціності.
ІІІ-й рівень. На послідовність (4×1=4 бали) Установіть послідовність
14. Виходу в світ найбільш відомих творів Ясунарі Кавабати:
а)  «Танцівниця з Ідзу»;
в) «Стара столиця»;
б) «Тисяча журавлів»;
г) «Країна снігів».
15. Основних засад вчення школи «дзен», до якої належав і Ясунарі Кавабата:
а)  «споглядання»;
в) розчинення «я» в атмосфері дійсності;
б) подолання свого маленького «я»;
г) відчуття єдності зі світом.
16. Сюжетної лінії повісті «Тисяча журавлів»:
а)  зустріч Кікудзі з Юкіко;
в) кохання Кікудзі і Фуміко;
б ) одруження Кікудзі з Юкіко;
г) знайомство Кікудзі з пані Оота;

д) самогубство пані Оота.

17. Ступенів духовного зростання головного героя твору Кікудзі:
а) осмислення дитячих спогадів про батька та його взаємин з жінками;
б) романтичні мрії про Юкіко;
в) почуття провини перед пані Оота;
г) кохання до Фуміко, що повернуло героя до життя;
д) кохання до Юкіко, що подарувало героєві надію.
Занеси відповіді до таблички та надай для перевірки вчителеві!*

І-й рівень. Закритого типу
ІІ-й рівень. Відкритого типу
ІІІ-й рівень.
На відповідність
ІV-й рівень.
На  послідовність
11.
12.
13.
14.
15.
16.
1717.
1 –

1 –
1 –
1 –
1 –
1 –
1 –
1 –  
2 –  

2 –
2 –
2 –
2 –
2 –  
2 –  
2 –  
3 –

3 –
3 –  
3 –
3 –  
З –  
3 –  
3 –  
4 –



4 –
4 –
4 –  
4 –  

5 –  



5 –

5 –  
5 –  

6 –  








7 –








8 –








9 –








10 –









Оцінка _________

Немає коментарів:

Дописати коментар