І. Закритого типу ( 10×0,5=5 балів) Обери правильну відповідь
1. Письменник Ясунарі Кавабата притримувався ідеї мистецтва для мистецтва і перебував під впливом європейських течій:
а) символізму;
|
в) експресіонізму;
|
б) імпресіонізму;
|
г) екзистенціалізму.
|
2. По закінченні Токійського університету в 1924 році Ясунарі Кавабата узяв участь у створенні журналу « Бунгей дзідай» («Сучасна література»), з яким у Японії пов'язують початок нового літературного напряму:
а) неокласицизму;
|
в) неосенсуалізму;
|
б) неоромантизму;
|
г) неореалізму.
|
3. Ясунарі Кавабата порівнював свій стиль письма з традиційною японською формою поезії:
а) хайку;
|
в) сінтайсі.
|
б) танка;
|
4. У 1968 році Ясунарі Кавабата першим із японських письменників отримав Нобелівську премію з літератури. Нобелівський комітет відзначив три повісті:
а) «Країна снігів»;
|
в) «Тисяча журавлів»;
|
б) «Сплячі красуні»;
|
г) «Стара столиця».
|
5. У своїх творах Ясунарі Кавабата порушує проблеми:
а) моралі і краси;
б) суспільства XX століття і бездуховності в ньому;
в) духовних традицій світової літератури і цінностей японського народу;
г) духовного стану сучасного японця.
6. Естетичні принципи японського мистецтва, використані Ясунарі Кавабатою в повісті
«Тисяча журавлів»:
а) «яскрава краса» - міябі;
|
в) натяк (йодзю), що викликає «надпочуття»;
|
б) «сумна принадність речей»;
|
г) «приглушена краса» - вабі.
|
7. Композиційна побудова повісті «Тисяча журавлів» пов’язана з японською традицією:
а) ікебана – мистецтва композиції з квітів;
|
в) харакірі – самурайського обряду;
|
б) тядо – мистецтва чайної церемонії;
|
г) кабукі – театрального мистецтва.
|
8. Існує чотири правила чайної церемонії: гармонія, чистота, спокій, а також:
а) чемність;
|
в) скромність;
|
б) мовчазність;
|
г) байдужість.
|
9. Небезпека духовного знецінення давньої традиції чайної церемонії у повісті йде від такої героїні , як:
а) Тікако Курімото;
|
в) пані Оота;
|
б) Юкіко Інамурі;
|
г) Фуміко.
|
10. Кікудзі, головний герой повісті, відчуває, що звільнився від «гидкої чорної плями, що застила йому світ», завдяки:
а) Тікако Курімото;
|
в) пані Оота;
|
б) Юкіко Інамурі;
|
г) Фуміко.
|
ІІ. На відповідність (3×1= 3 бали) Установи відповідність
11. Між основними жіночими образами повісті та часом в уявленні головного героя Кікудзі:
1) пані Оота;
|
а) минуле;
|
2) Фуміко;
|
б) теперішнє;
|
3) Юкіко.
|
в) майбутнє.
|
12. Між проявами краси, всебічно показаної у творі, та її уособленням в жіночих образах повісті:
1) чуттєва, земна краса;
|
а) Юкіко;
|
2) прихована, внутрішня краса;
|
б) Фуміко;
|
3) вишукана, вічна краса.
|
в) пані Оота.
|
13. Між символікою речей, природи та самими речами, природними явищами:
1) журавлі;
|
а) думка;
|
2) чашка сіно;
|
б) шлях до нового;
|
3) блискавка;
|
в) мрія про щастя;
|
4) дощ;
|
г) щастя;
|
5) зірка.
|
д) культурна пам'ять нації, її справжні духовні ціності.
|
ІІІ-й рівень. На послідовність (4×1=4 бали) Установіть послідовність
14. Виходу в світ найбільш відомих творів Ясунарі Кавабати:
а) «Танцівниця з Ідзу»;
|
в) «Стара столиця»;
|
б) «Тисяча журавлів»;
|
г) «Країна снігів».
|
15. Основних засад вчення школи «дзен», до якої належав і Ясунарі Кавабата:
а) «споглядання»;
|
в) розчинення «я» в атмосфері дійсності;
|
б) подолання свого маленького «я»;
|
г) відчуття єдності зі світом.
|
16. Сюжетної лінії повісті «Тисяча журавлів»:
а) зустріч Кікудзі з Юкіко;
|
в) кохання Кікудзі і Фуміко;
|
б ) одруження Кікудзі з Юкіко;
|
г) знайомство Кікудзі з пані Оота;
|
д) самогубство пані Оота.
|
17. Ступенів духовного зростання головного героя твору Кікудзі:
а) осмислення дитячих спогадів про батька та його взаємин з жінками;
б) романтичні мрії про Юкіко;
в) почуття провини перед пані Оота;
г) кохання до Фуміко, що повернуло героя до життя;
д) кохання до Юкіко, що подарувало героєві надію.
Занеси відповіді до таблички та надай для перевірки вчителеві!*
І-й рівень. Закритого типу
|
ІІ-й рівень. Відкритого типу
|
ІІІ-й рівень.
На відповідність
|
ІV-й рівень.
На послідовність
| |||||
11.
|
12.
|
13.
|
14.
|
15.
|
16.
|
1717.
| ||
1 –
|
1 –
|
1 –
|
1 –
|
1 –
|
1 –
|
1 –
|
1 –
| |
2 –
|
2 –
|
2 –
|
2 –
|
2 –
|
2 –
|
2 –
|
2 –
| |
3 –
|
3 –
|
3 –
|
3 –
|
3 –
|
З –
|
3 –
|
3 –
| |
4 –
|
4 –
|
4 –
|
4 –
|
4 –
| ||||
5 –
|
5 –
|
5 –
|
5 –
| |||||
6 –
| ||||||||
7 –
| ||||||||
8 –
| ||||||||
9 –
| ||||||||
10 –
|
Оцінка _________
Немає коментарів:
Дописати коментар