Вчитель: Байжанова Н.А.
( грудень 2015 р.)
1 Література: Хрестоматія для 10кл. загальноосвітн. навч. закл. Упор. Теплінський М.В., Султанов Ю.І. – К., 2007. – 544с., - Рос. Мовою.
2 Теплінській М.В., Султанов Ю.І. Література 10 кл.: Підручник для загальноосвітн.навч. закладу – К., 2005. – 528с., - Рос. мовою.
3 Северикова Н.М. и др. Литература: учебнн. Пособие (Северикова Н.М., Архипова Н.М., Трофимова В.В.). – М.: выcш. школа, 1981. – 656с.
4 Заруб. Литература: 11 кл. / автор – составитель Н.Я. Ковалёва. – Донецк.: Центр подготовки абитуриентов, 1999 – 384 с.
5 Зарубіжна література. Хрестоматія 11 кл. / Упор. І.Л.Столій – Х.: Веста Вид. Ранок, 2001 – 768с.
Тема: «Срібна доба» російської поезії. Творчість О.Блока – вершина російського символізму.
План.
- Життєвий шлях та творчість О.Блока.
- Поезія «Незнайома».
- Поезії «Весно, весно», «Про доблесті, про подвиги, про славу».
Завдання:
- Чому на вашу думку, перша збірка поезій О.Блока мала назву «Вірші про Прекрасну Даму»? Визначте головну тему юнацької лірики О.Блока.
- Прочитайте вірш «Незнайомка». Яку картину створюють перші чотири строфи поезії? Визначте характерні деталі цієї картини. Яку роль, на вашу думку, вони відіграють?
- Які риси Незнайомки вказують на її приналежність до реального світу? Які риси примушують читача сприймати її як посланку «інших світів»? чи можна упевнено стверджувати, що Незнайомка – реальна істота, а не мрія ліричного героя вірша?
- Прочитайте поезію «Весно, весно, без меж без краю…». Визначте основний принцип будови цієї поезії. Якому ідейному задуму вона підпорядкована? Обґрунтуйте свої міркування.
- Синій колір у поезії Блока – символ прекрасного, далекого «іншого світу». Яку роль у поезії «Про доблесті, про подвиги, про славу…» відіграють спогади про «синій плащ»?
Тема: Трагізм життєвої долі А.Ахматової. Основні теми і мотиви лірики. А.Ахматова «Довкола жовтий вечір ліг».
План.
- Життєвий шлях та творчість А.Ахматової.
- Дати характеристику поезій поетеси.
- Лірична героїня А.Ахматової.
Завдання:
- Дослідники відзначали, що деякі з поезій А.Ахматової можна назвати маленькими повістями, новелами. «Кожна поезія – новела у найнапруженіший момент свого розвитку, звідки відкривається можливість побачити весь попередній перебіг подій». Доведіть або спростуйте цю думку на прикладі поезій А.Ахматової.
- Схарактеризуйте ліричну героїню А.Ахматової. як цей образ змінюється з плином часу?
Тема: Б.Пастернак жанрове багатство творчої спадщини. «Зимова ніч».
План.
- Життєвий шлях та творчість Б. Пастернака.
- Поезії «Цей лютий…», «Зимова ніч».
- Аналіз поезій Б. Пастернака.
Завдання:
- Вірш «Цей лютий», які символічні образи використовує поет? Як ці образи допомагають відтворити внутрішній стан ліричного героя? Схарактеризуйте ліричного героя цієї поезії. Які риси на вашу думку йому притаманні?
- Знайдіть у тексті поезії «Зимова ніч» деталі, які характеризують повсякденне життя. Яку художню роль вони відіграють?
- Як у поезії «Зимова ніч» поєднується побутовий і філософський плани?
- Чи мають ключові образи поезії символічне значення? Визначте роль повторів у вірші «Зимова ніч». Якого змісту набуває образ запаленої свічки?
Немає коментарів:
Дописати коментар